donderdag 22 augustus 2013

Movie Favorites

Hoevaak ik films kijk valt eigenlijk best mee. Op een zaterdagavond als er een leuke film op tv is of als ik logeer met wat vriendinnen. Ik kijk meer series dan films. En vaak is het dan ook nog eens zo dat ik 10 keer dezelfde afleveringen kijk omdat ik de serie zo leuk vind. Maar dat zegt nog niet dat ik films niet leuk vind!

Voordat ik begin wil ik zeggen dat ik niet echt veel nieuwe films in mijn favorieten heb staan. Ik kijk namelijk vaak op internet rond voor wat leuke films en ik vind er dan uiteindelijk een paar die al vrij oud zijn. En ik kijk films die ik leuk vind heel vaak opnieuw. Het kan dus zijn dat ik het over een film ga hebben die je al lang gezien hebt.

The Hungergames:
Om er maar meteen mee te beginnen. Dit is echt mijn favoriete film. Het boek heb ik al een aantal keer gelezen en ik blijf hem spannend vinden. De film vind ik zo ontzettend leuk dat ik elke keer dat ik hem kijk de spanning voel en dat ik echt in de film zit. Normaal houd ik niet van films waarin gevochten wordt maar in deze film is dat anders. Als je geen flauw idee hebt waar ik het over heb moet je de trailer maar eens gaan bekijken. Ik zal hem hieronder plaatsen. Ik geef je alleen wel een tip, lees eerst het boek voordat je de film kijkt. 









De Hongerspelen speelt zich af in de verre toekomst waarin de Verenigde Staten zijn opgedeeld in 12 districten die allen onder bewind staan van een centrale overheid. Elk jaar dwingt deze overheid elk district om twee kinderen te kiezen die moeten deel nemen aan de live op tv uitgezonden Hongerspelen, een gevecht op leven en dood die naast eer en glorie ook voedsel oplevert voor het winnende district. Jennifer Lawrence speelt de rol van de 16-jarige Katniss Everdeen, die furore maakt tijdens De Hongerspelen.

Twilight Saga:
Ik weet dat er mensen zijn die een hekel hebben aan twilght maar ik ga het toch allemaal vertellen. De eerste keer dat ik twilight keek vond ik de film niet bijzonder. Dat kwam vooral doordat ik niet goed aan het opletten was en daarom de film niet snapte. Maar toen ik de film vaker ging kijken vond ik hem super leuk. Ik heb daarna alle delen gekeken, hoewel ik wel vaak moest wachten op het nieuwe deel aangezien die nog niet uit was. Persoonlijk vind ik Eclipse het leukste deel van de hele reeks. De boeken waarop de films gebaseerd zijn, vind ik zelf niet echt leuk. De Twilight Saga bestaat uit 5 films: Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1 en Breaking Dawn Part 2. Ik zal de trailer van het eerste deel van de reeks hieronder zetten.
  

Bella Swan is altijd al een buitenbeentje geweest en doet alles op haar eigen manier. Wanneer ze verhuist naar het regenachtige Forks, verwacht ze geen veranderingen. Totdat ze de mysterieuze en knappe Edward Cullen ontmoet, een jongen die op dezelfde school zit als zij. Bella is meteen verliefd op Edward en het duurt niet lang voordat zij een passievolle relatie krijgen. Maar Edward is niet zoals de andere jongens...


LOL (Laughing Out Loud):

Ik denk dat ik deze film al meer dan vijf keer heb gezien, en ik blijf hem leuk vinden. Deze film kijk ik vaak als ik met vriendinnen ben. Het is echt een meisjes film. Het verhaal is eigenlijk heel simpel maar toch leuk en anders dan andere films. Ik raad je echt aan om deze film te kijken!

LOL staat voor Laughing Out Loud én is de bijnaam van de 16-jarige scholiere Lola. Zij en haar vrienden lachen heel wat af in een wereld verbonden door YouTube, iTunes en Facebook. Zo delen ze alles met elkaar, van nieuwe liefdes en vriendschappen tot aanvaringen met hun soms overbezorgde ouders. Als Lola’s moeder ‘per ongeluk’ het openhartige dagboek van Lola leest, beseft ze hoe groot het verschil tussen hun generaties is. Intussen is Lola vooral druk met haar gevoelens voor BFF Kyle, van wie ze zich nu pas realiseert dat hij veel meer voor haar betekent. Hoe gaat ze hem dat vertellen? Lang kan Lola niet wachten, want ze merkt dat Ashley, haar sexy klasgenoot, de knappe Kyle ook wel ziet zitten. Lastig dus, helemaal als ze met de hele klas op studiereis naar Parijs gaan…
This Is Us:
En natuurlijk staat deze er ook tussen! Ik ben een Directioner en deze moet er dan natuurlijk tussen. ''Huh maar die draait toch nog niet in de bios?'' Ja, dat klopt maar ik ben naar een voorpremiere geweest waarbij je de echte premiere vanuit Londen live mee kon kijken waar de jongens zelf ook bij waren. Iedereen kon deze premiere ook meekijken via een livestream maar op een groot beeld in de bioscoop is het veel mooier om te zien. Daarna kon je als een van de eersten de film ook bekijken. Ik vind deze film zo ontzettend leuk! Ik kijk er nu al naar uit als ik er nog een keer heen ga! In de film laten ze stukjes zien van de jongens achter de schermen en je ziet ook stukjes van het concert in de O2 arena in Londen. En dat de film in 3D is... Wauw! Wat heb ik daar van genoten, hahah! Ik raad je deze film echt aan, ook al ben je geen directioner. Het is altijd leuk om te zien hoe hun leven eruit ziet vanuit hun ogen. De film zal vanaf 29 augustus in de bioscoop te zien zijn.
In This Is Us krijg je een exclusief kijkje achter de schermen in 3D bij de meest populaire boyband van nu: One Direction. De back-stage beelden worden afgewisseld met spectaculaire opnames van hun concerten. One Direction: This Is Us vertelt het bijzondere verhaal over Niall, Zayn, Liam, Harry en Louis en hun razendsnel groeiend aantal fans. De film volgt de bandleden vanaf hun deelname aan X-Factor, dat leidde tot hun wereldwijde doorbraak, een optreden in de beroemde O2 Arena in Londen en laat zien waar ze zijn opgegroeid. 

Het waren niet zoveel films maar ik heb ze daarom uitgebreider behandeld dan dat ik zou doen als er meer films in mijn favorieten stonden. Laat het ons weten of jullie vaker dit soort artikelen willen lezen. Heb je nog tips of ideeën voor ons? Zet ze in een reactie bij dit artikel of stuur ons een mailtje. Het e-mail adres kun je vinden onder het kopje 'Contact'.

Liefs, Lieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten