vrijdag 23 augustus 2013

Mijn 'Nagel Routine' - Lieke

De ene week lak ik heel vaak mijn nagels en de andere week raak ik geen eens een potje nagellak aan. Soms heb ik dagen dat ik elke dag, of om de dag, een andere kleur nagellak op mijn nagels doe. De afgelopen tijd heb ik eigenlijjk alleen maar blanke lak op mijn nagels gehad en verder niets. Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd om een kleurtje op mijn nagels te doen en beslooot mijn nagels te gaan lakken.

Eigenlijk is nagels lakken vrij simpel op de manier hoe ik het doe. Ik heb er een hekel aan als ik een uur moet wachten voordat ik weer iets kan aanraken zonder dat er deukjes in mijn nagellak komt. De reden dat ik nooit zin heb om mijn nagels te lakken is de afschuwelijke geur van nagellak en remover. Ughh! Wat haat ik die geur! Als ik te lang met mijn nagels bezig ben begin ik langzaam hoofdpijn te krijgen. Ik wil daarom altijd snel klaar zijn met mijn nagels en niet te veel hoeven te priegelen. De dingen die ik gebruik voor mijn nagel 'routine' (ik noem het maar even zo) zijn vrij simpel.
Wat ik gebruik:
- Nagellak remover. Deze is van de kruidvat maar iedere nagellak remover is goed.
- Wattenschijfjes
- Wattenstaafjes
- Vijl en eventueel een 4 stappen vijl.
- Vaseline
- Saté prikkers
- Een kleurtje nagellak, ik gebruik nu 820 Pimp My Shrimp van Catrice.
- Topcoat, deze is van Paris Memories
- Sneldrogende lak, hoeft niet perse.
Zo zien mijn nagels eruit zonder dat ik er iets mee gedaan heb. De nagel van mijn pink was net afgebroken dus het randje ziet er niet uit.
Ik begin natuurlijk als aller eerst met het weghalen van mijn oude nagellak. Je ziet het niet goed op de foto maar ik had twee laagjes blanke lak op. Ook al heb je geen nagellak op, het is altijd het beste om je nagels alsnog schoon te maken. Je verwijderd hiermee ook het vettige laagje op je nagels. Ik gebruik hier een nagellak remover van remover met aceton. Het liefst gebruik ik er een zonder aceton maar die heb ik op dit moment niet in huis.
Nadat ik mijn nagels schoon gemaakt heb ga ik ze vijlen. Ik heb eigenlijk altijd een vijl bij me voor als er een scherp randje aan mijn nagel zit of als er een scheurtje in zit. Ik gebruik hier een normale vijl en een vier stappen vijl. Een vier stappen vijl is niet noodzakelijk maar hiermee polijst ik mijn nagels.
Nu breng ik een beetje vaseline met een saté stokje aan rond mijn nagels. Hierdoor kun je later de nagellak die op je nagelriem is gekomen makkelijk weghalen. Zorg dat je niks op je nagel smeert aangezien het lakken dan minder goed gaat.
Nadat ik wat vaseline heb opgesmeerd begin ik met de nagellak. Ja, ik sla de basecoat over maar eigenlijk zie en merk ik geen verschil met of zonder dus waarom zou ik het dan opdoen. Ik breng 1 mooi laagje aan en ik laat het goed drogen. Zodra het eerste laagje goed gedroogd is breng ik een tweede laagje aan en laat dit weer goed opdrogen. 
Als de nagellak goed is opgedroogd breng ik een laagje topcoat aan zodat de nagellak niet snel chipt en langer mooi blijft.
En aangezien ik er een hekel aan heb als mijn nagellak heel lang moet drogen breng ik als laatste een laagje snel drogende lak aan. Dit is de nail art express dry drops.
En als laatste haal ik de nagellak weg die tijdens het lakken op mijn nagelriem is gekomen of op mijn vinger. Dit doe ik eerst met alleen een wattenstaafje want er zit nog vaseline rond mijn nagel. Daarna ga ik er nog een keer overheen met een wattenstaafje met wat nagellak remover.
En dan ben ik klaar met mijn nagels! Op deze manier lak ik mijn nagels heel vaak en het gaat ook nog eens erg snel. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Heb je nog tips of ideeën? Zet ze in een reactie bij dit artikel of stuur ons een mailtje. Ons mail adres kun je vinden onder het kopje 'contact'. 
Liefs, Lieke






Geen opmerkingen:

Een reactie posten