zondag 22 december 2013

Haartips

Hoi vandaag ga ik wat tips geven hoe ik mijn haar verzorg en welke haarstylen ik prettig vind . Ben je nieuwsgierig? Lees dan vooral verder!

Ik heb niet bepaalt haar dat iedereen heeft, ik heb namelijk heel lang,dik en grof haar. Als ik geen serum of conditioner (het liefst serum) gebruik dan voelt mijn haar net aan als een stevig touw. Dit wil ik natuurlijk voorkomen en daarom gebruik ik na het douchen het een en en ander om het ene beetje onder controle te krijgen. Mijn douche routine: Voordat ik ga douchen borstel ik mijn haar nog goed. Voor mijn gevoel gaat dan het insmeren en het uitspoelen van de shampoo en de conditioner beter. Ik maak mijn haar eerst goed nat en ik begin dan meteen met de shampoo. Ik masseer het goed in en ik spoel het daarna uit. Daarna masseer ik de conditioner in mijn haar. Wanneer ik dat heb gedanaga ik mezelf wassen. Als ik daarmee klaar ben spoel ik de conditioner uit. Wanneer ik uit de douche stap doe ik meteen een handdoek om mijn haar zodat het niet overal nat wordt. Als mijn haar iets droger is dan gebruik ik meteen een serum. Ik vind zelf serum?''. Maarja sommige mensen weten gewoon niet hoe ze met hun haar moeten omgaan. Ik gebruik de serum van de action. Gek genoeg vind ik deze het fijnst. Je haar wordt er lekker zacht van en het is natuurlijk goed betaalbaar. Nadat ik serum in mijn haar heb gedaan ga ik er meteen iets mee doen. Een knot, een vlecht of ik kam het goed uit. Als ik mijn haar los laat opdrogen dan wordt het meestal niet zo mooi dus daarom doe ik er direct wat mee. Voor ik ga slapen doe ik meestal een knot of vlecht in. Ik doe dit niet met een echt elastiekje want dan breekt mijn haar af. Je kan bijvoorbeeld een sok of zo'n elastiek met een stof randje die je droeg toen je 5 was.

Soort elastiekjes die ik bedoel.
                                   

Mijn haar als het los is.

Ik heb voor de herfst en winter ook al een aantal haarstijlen gezien die volgens mij niet erg moeilijk te maken zijn maar wel super leuk. Hier komen ze:


Haarstyle 1: Een losse en warrige knot. 
Ik draag heel vaak een losse warrige knot. Zelf vind ik een hoge knot veel prettiger dan een lage. Een lage draag ik bijna nooit maar ik vind het er wel leuk uit zien dus ik ga het zeker een keer proberen. Of je een warrige, ook wel messy, knot laag of hoog draagt maakt niet uit. 


Haarstyle 2: mooie krullen met (of zonder) haar accessoire.
Ik vind kurllen erg mooi en ik ga voor deze haarstyle verschillende manieren proberen. Zonder hitte door middel van bijvoorbeeld pappilotten of krulspelden en met hitte door middel van een krultang.
(De krullen op deze foto heb ik met een krultang gemaakt.)

Dit zijn twee haartsijlen die ik tot nu toe niet vaak heb gedragen daarom zet ik die er ook bij. Natuurlijk zijn er ook andere standaard dingen die ik ga dragen zoals een vlecht of een hoge knot maar deze twee haarstylen ga ik proberen zo goed mogelijk te ontwikkelen zodat ik 's ochtens even snel een leuke knot kan maken of mijn haar in de rollers kan doen.

Nou dit was het dan ik hoop dat jullie het leuk vonden en er wat aan hebben. Als je nog tips hebt voor haar dan zijn die zeker welkom!

Liefs marijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten