woensdag 12 februari 2014

Een moment voor jezelf

Nadat de toetsweek was afgelopen had ik eindelijk weer eens wat tijd voor mezelf. De afgelopen week had ik toetsweek en die weken daarvoor heb ik hard zitten leren. Ik werd er echt helemaal gek van en ik verlangde de hele tijd na het einde van de toetsweek. En die is er dan nu hoor. Gisteren, dinsdag, was de laatste dag van de toetsweek. Ik hoef niet meer meteen te beginnen als ik thuis ben en ik kan ´s avonds lekker voor de bankhangen. Na zo´n drukke toetsweek kun je jezelf wel even lekker verwennen. Daarom heb ik voor jullie wat tips op een rijtje gezet.


Na een drukke toets/school/werk week kun je wel even wat ontspanning gebruiken. Zelf heb ik een aantal dingen wat goed helpt.

Heerlijk onder je deken een filmpje kijken
Zoek een film die je al ontzettend lang wilt zien maar waarvoor je geen tijd hebt gehad. Je kunt natuurlijk gewoon iedere film nemen die je wilt. Kruip lekker onder de dekens in je bed of plof op de bank met een lekkere warme deken. Natuurlijk is zo'n avond niet compleet met wat te eten en te drinken. Zet een lekkere volle pot thee en zet die binnen handbereik neer. Ook kun je een lekker zelfgemaakt kopje chocolademelk nemen. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is wat melk en een aantal stukjes chocolade. Het enige wat je hoeft te doen is de melk verwarmen en dan de chocolade toevoegen en die goed laten smelten. Om de chocolademelk extra lekkerder te maken kun je tijdens het toevoegen van de chocolade aan de melk er ook wat suiker/vanillesuiker aan toevoegen. En een kopje chocolademelk maak je natuurlijk af met een flinke toef slagroom. En voor wat eten kun je nemen wat jij lekker vindt op zo'n moment. Neem bijvoorbeeld een pak koekjes en dip die in de chocolade melk of neem een lekkere zak chips. Zorg dat je alles binnen handbereik hebt en het avondje kan beginnen.

Bekijk de nieuwste fashiontrends
Zoek wat tijdschriften bij elkaar en lees deze helemaal door. Zelf vind ik dit altijd erg fijn want je bent eventjes helemaal afgeleid en het maakt je ook rustig. Doe dit natuurlijk niet op die oude, houten stoel aan tafel maar kruip lekker onder de dekens in je bed. Voor wat extra rust en ontspanning kun je wat kaarsjes aanzetten. Heb je het nog steeds te koud, stop dan lekker je kruik in de magnetron en de kou is weg! Hierbij kun je lekker een kopje thee of chocolademelk nemen en stop jezelf lekker vol met die heerlijke koekjes waarbij je al begint te slijmen als je alleen maar de verpakking ziet.

Lekker bakken
Niet bij iedereen werkt het maar bij mij wel. Ga lekker aan de slag en bak bijvoorbeeld koekjes met stukjes chocolade erin, mmm... Ondertussen kun je lekker hard de muziek aanzetten en lekker hard meezingen. Na het bakken is de keuken natuurlijk wel een enorme zooi geworden en moet dat ook weer opgeruimd worden maar denk daar gewoon even niet aan. Zet je favoriete serie aan en eet je lekker misselijk met de versgebakken koekjes.
 Neem een bad
Wat bij mij ook vaak helpt is een bad nemen. Laat het bad lekker vollopen en gooi er een heleboel badschuim in. Terwijl het bad langzaam vol loopt breng jij een lekker maskertje aan en vijl je je nagels. Bij de kruidvat verkopen ze nu maskertjes voor 99 cent en bij de action zijn er ook budgettoppers te vinden. In bad kun je wat lezen, je kunt iets kijken op de ipad/laptop(pas wel op met het water) of je kunt gewoon lekker rustig relaxen. In plaats van badschuim je ook een bruisbal gebruiken van lush. Wanneer je klaar bent gebruik je een lekkere dikke bodybutter en doe je voeten ook maar dan extra dik en trek er daarna een paar lekkere dikke zachte sokken over aan en de volgende dag heb je heerlijke zachte voeten.

Vanavond neem ik lekker een warm bad en neem ik een lekker kopje witte chocolademelk. Wat doen jullie wanneer je eventjes wilt relaxen? Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad!

Liefs, Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten