donderdag 29 augustus 2013

Survival tips voor onderweg naar school

Ja, de scholen beginnen weer en ik heb er absoluut geen zin in. Ik vind het zo verschrikkelijk als je 's ochtends een uur over je haar en make-up moet doen en dan kom je aan op school en dan zie je eruit alsof je net door een tornado en een harde regenbui hebt gefietst. Ik Heb daar een paar handige tips voor. Als je benieuwd bent lees dan verder!



Haar:

Aangezien het de ene keer waait en de andere keer regent weet je maar nooit hoe erg je haar zit als je eindelijk  op school bent aan gekomen. Daarom heb ik voor alle weertypes wel iets handigs om je haar een beetje in tact te houden.
Regen: Oké, tegen harde regen valt weinig te doen. Als je je haar onder een capuchon doet en je zorgt dat al je haar er onder zit kan het nog wel redelijk mooi blijven. Met harde regen is het het makkelijkst als je 's ochtends niet veel bijzonders met je haar doet. Kies voor iets als een vlecht of een knot. Dit blijft meestal wel goed zitten. Als ik aangekomen ben op school en mijn haar is helemaal nat door de regen vind ik dat niet heel erg aangezien bijna iedereen dan nat haar heeft.
Wind: Met harde wind op de fiets doe ik meestal een lage staart in. Dit is niet afgrijselijk en je haar vliegt niet alle kanten op. Als je je haar hebt gestijlt of gekrult kun je op school je lage staart er weer uit halen en dan zit het weer goed.
Droge lucht: Met droge lucht is er veel kans dat je haar gaat pluizen. Als je dan je haar hebt gestijld is dit er op school alweer uit. Als je je haar gewoon los draagt en je haar bechermt door een muts of je doet je haar voor een deel in je jas dan blijft het wel zitten. Omdat de lucht in de winter erg droog en koud is en het 's ochtends nog donker is valt het niet op als je je haar een beetje in je jas doet. Als je dan op school aankomt is je haar nog hoe je het had zitten voordat je weg ging.

Make-up:

Vaak is mijn make-up uitgelopen als ik op school aan kom. Dat komt vooral aangezien ik waterproof producten echt niet fijn vind. En als waterproof make-up is uitgelopen kan je het er niet makkelijk  afhalen met je vinger of met een doekje. Ik neem altijd gewoon een spiegeltje en wat extra make up mee om als het er af is het weer bij te kunnen werken.
Regen: Ja, met regen of sneeuw valt er weinig aan te doen om te voorkomen dat je make-up uitloopt. Als je over je normale laagje mascara wat waterproof mascara doet kun je het wel een beetje voorkomen. Als je op school aankomt en alles is er af dan moet je gewoon wat nieuwe opdoen.
Wind: Ik heb meestal met harde wind dat er een traantje met mascara of eyeliner ontstaat. Als die over je gezicht lopen komen er meestal zwarte vlekken. Ik wil dat niet dus tijdens het fietsen ga ik even met mijn hand langs mijn oog zodat de traan niet over mijn hele wang loopt.

Dit waren mijn tips voor naar school fietsen met rotweer. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Heb je tips of ideeën? Zet ze in een reactie onder dit artikel of stuur ons een mailtje. Ons mail adres staat onder het kopje 'contact'.

Liefs, Marijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten