maandag 2 september 2013

Running late tips

Aangezien de scholen (bijna) alweer begonnen zijn heb je toch minder tijd 's ochtends om je klaar te maken. Alles moet sneller en vaak redt je het niet met de tijd die je hebt. Vaak is de oplossing dan; eerder opstaan. Aangezien iedereen er een hekel aan heeft om nog eerder op te staan heb ik wat tips voor jullie zodat jullie gewoon wat langer in jullie bed kunnen blijven liggen.

Ik heb vaak dat ik me 's ochtends moet haasten en dat ik hierdoor in tijd nood kom. Ik sla dingen over die ik eigenlijk niet over hoef te slaan. 
Haar:
Als er iets is dat bij mij nooit wil mee werken is dar mijn haar wel. Voordat ik ga slapen zit mijn haar ineens per-fect en als ik dan de volgende dag wakker wordt ziet het er niet uit. Natuurlijk wil je graag je haar leuk hebben zitten en eventueel je haar krullen/stijlen. Als je je haar wilt krullen of stijlen is dat vaak een reden om eerder op te moeten staan. Vorig jaar deed ik dat ook; wekker een half uurtje eerder en dan mijn haar krullen. Maar sinds ik iets beters heb ontdekt doe ik dit nooit meer. Als ik de volgende dag krullen wil hebben dan ga ik daar in de avond ervoor mee bezig. Ik krul mijn haar ongeveer een uurtje voordat ik ga slapen. Nadat ik mijn haren gekruld heb draai ik ze terug, hoe ze zeg maar om de krultang zaten maar dan op elkaar, en dan zet ik de krul vast met een haarspeldje. Op deze manier zorg je ervoor dat de krullen goed afkoelen, maar dat de krul er mooi ik blijft. Dan doe ik er wat haarspray op en dan wacht ik totdat ik ga slapen. Voordat ik ga slapen haal ik de speldjes eruit zodat mijn krullen losvallen. Dan maak ik echt boven op mijn hoofd, het liefst aan de voorkant, een knot. Zorg ervoor dat je deze knot losjes vast maakt maar wel dat ie de hele nacht blijft zitten. Op deze manier lig je niet met je hoofd op je krullen en zorg je er voor dat de krullen erin blijven. Als je dan de volgende ochtend wakker wordt haal je de knot eruit en dan heb je nog steeds mooie krullen. Natuurlijk ziet het er natuurlijk niet helemaal uit hoe je wilt dat het eruit ziet maar zo nodig kun je plukjes die geen krul meer hebben opnieuw krullen met de krultang. Dit kost je 's ochtends hooguit 10 minuutjes en anders ben je 's ochtends zo wie zo 30 minuten bezig om je haar te krullen.
Als ik 's avonds met douchen mijn haar nat maak heb ik de volgende ochtend haar dat nog niet helemaal droog is en dat het vol zit met klitten. Als ik dan mijn haar ga borstelen pluist het enorm. Dit is vaak een reden dat ik mijn haar niet los kan dragen en het kost me dan veel tijd om iets anders in mijn haar te maken. Daarom geef ik als tip mee dat als je de avond ervoor gaat douchen je haar niet nat te maken. Wil je echt je haar wassen doe dat dan gewoon 's ochtends wanneer je snel onder de douche springt.  Als je geen tijd hebt om je haar te wassen in de ochtend zorg er dan voor dat je het in de avond wast maar föhn het dan goed zodat het bijna helemaal droog is.
Haarstylen:
Ja ik weet het, dit valt ook onder haar maar ik vind het wat makkelijker om het apart te behandelen. Zelf heb ik heel vaak dat als ik mijn haar wil los doen die dag dat het er niet uit ziet en dat het niet mee wil werken. En dan kijk ik op de klok en dan zie ik dat het al 7:45 is en dat ik besef dat ik om 7:50 weg moet. Dan doe ik altijd snel iets met mijn haar wat simpel is maar toch leuk.
Messy bun:
Dit is een van de makkelijkste maar toch leuke haarstyle die er is. Je maakt gewoon een knot en je maakt het hier en daar wat rommeliger. Dit geeft een heel leuk effect en het staat ook nog eens leuk!
Staart:
Wat ook vrij makkelijk is maar toch iets minder leuk is een simpele staart. Je hebt veel variaten. Een hoge staart, een lage staart noem het maar op. Maak een staart op de manier hoe jij het leuk vind en klaar ben je.
(In)vlecht:
Deze haarstyle is wel iets meer werk maar het scheelt een minuutje ongeveer. Je kunt een invlecht maken of een gewone vlecht, het ligt eraan wat je fijn vind. Ik maak meestal een normale vlecht en die laat ik aan een kant over mijn schouder hangen. Dit geeft een erg leuk effect.

Qua make-up heb ik niet echt veel tips. Aangezien het bij iedereen verschillend is hoelang je over je make-up doet. De enige tip die ik kan meegeven is; Doe alleen de make-up waarvan je denk dat die nodig is op. Denk daar bijvoorbeeld bij aan oogschaduw, bronzer etc.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en dat jullie er dingen uit hebben kunnen halen. Heb je tips of ideeën? Zet ze in een reactie onder dit artikel of stuur ons een mailtje. Ons mail adres staat onder het kopje 'contact'

Liefs, Lieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten