vrijdag 30 augustus 2013

Revieuw - NYC Nail Polish

Eigenlijk is bijna al mijn nagellak van budgetmerken. Dat komt vooral doordat ik niet zo veel geld wil uit geven aan nagellak en ik vind de meeste budget nagellakjes prima werken. Aangezien ik nog nooit lakjes van New York Color, ook wel NYC, had geprobeerd leek het mij leuk om die een keer uit te testen en te revieuwen voor jullie.

Ik heb twee verschillende lakjes van NYC. De rode kleur; NYC In A New York Color Minute Quick Dry Nailpolish 001 Revolving Red. En de Zwarte lak; NYC Rock Muse Smoky Top Coat 001 Rock Muse. Wat me altijd echt opvalt is dat bijna alle make-up producten ontzetend lange namen hebben. Zoals je ziet is de rode kleur een normale lak en de zwarte kleur een topcoat. Ik vind de potjes een beetje lijken op de potjes van OPI. Het handvat is volgensmij bijna hetzelfde maar het potje zelf lijkt er niet echt op.

NYC In A New York Color Minute Quick Dry Nailpolish 001 Revolving Red:
Ik was opzoek naar een bordeau rode kleur en ik vond deze. De kleur ziet er niet echt heel erg uit als een bordeau rode kleur maar hij lijkt er wel heel erg op. Wat mij echt heel erg tegenvalt is dat ik deze nagellak één keer had gebruikt en op elke nagel twee laagjes had aangebracht en er toen 1/6 van de lak al uit het potje was. Dit vind ik heel erg tegenvallen aangezien er 9.7 ML in het potje zit.
 

Links heb ik 1 laagje aangebracht en rechts 2.
De kleur is erg verschillend bij 1 of 2 laagjes. Bij 1 laagje is het een bordeau rode kleur maar dekt ie niet goed en bij 2 laagjes is de kleur te donker, vind ik zelf, voor bordeau rood en vind ik deze kleur dus niet mooi. Voor de rest dekt de nagellak goed en bijft opzich wel lang zitten.


 NYC Rock Muse Smoky Top Coat 001 Rock Muse:
Deze zwarte lak bevat erg veel glitters. Grote en kleine waardoor er een leuk effect ontstaat. Ik kocht deze omdat ik hem er wel mooi uit vond zien en het leek mij wel een leuk kleurtje voor een feestje.


 Links heb ik 1 laagje aan gebracht en rechts twee.
Eigenlijik snap ik niet helemaal waarom ze dit een topcoat noemen. Als je deze kleur over een andere kleur aanbrengt zie je de kleur er helemaal niet meer door heen. Ik heb de lak maar gewoon aangebracht om te kijken of de dekking goed was. Met 1 laagje is de dekking erg slecht. Je ziet een grijze kleur en wat glitters hier en daar. Na 2 laagjes is de grijze kleur verdwenen en heeft de zwarte kleur daar plaats voor genomen. Je ziet de glitters goed zitten. Deze lak kan ook prima als een normale lak gebruikt worden maar de dekking van een normale lak is uiteraard wel beter.
 Ik heb natuurlijk ook de topcoat uitgeprobeerd over de rode lak heen.  Dit viel mij erg tegen.
Je ziet de rode lak bijna niet meer, alleen een beetje in de hoekjes. De topcoat is zo goed gepigmenteerd dat de topcoat overheerst qua kleur. Ik vind dit erg jammer aan de topcoat aangezien dat als deze bordeau rode kleur al bijna niet meer te zien is, wat zou je dan nog zien bij een lichte lak?

Wat ik al eerder zei is dat ik het erg tegen vind vallen dat na één keer de rode lak gebruikt te hebben er al erg veel lak uit is. Nadat ik deze swatches had gemaakt was er al zeker 2/6 nagellak uit het potje. Ik kreeg de nagellak er ook niet goed af en vooral bij de rode kleur. Nadat ik de lak er eindelijk had afgekregen waren mijn nagelriemen rood en stukjes van mijn vingers. Voor de rest dekken de lakjes goed en lakken ze opzich prima. Dit zijn niet echt de fijnste lakjes die ik ooit gebruikt heb. Geef mij maar een lakje van essence of catricce. NYC is de koop bij (niet alle filialen) Kruidvat. Deze potjes kosten €2,49 per stuk. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Heb je tips of ideeën? Zet ze in een reactie hieronder of stuur ons een mailtje. Ons mail adres kun je vinden onder het kopje 'Contact'.
Liefs, Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten